با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ ضوابط حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس تابستانی مدارس
زیارت عاشورا

با وجود قرار داشتن در فصل تابستان و تعطیلی مدارس،‌ دانش‌آموزانی هستند که صبح‌ها با لباس فرم مدرسه به کلاس درس تابستانی می‌روند، طبق اعلام مسئولان آموزش‌ و پرورش بازگشایی مدارس در فصل تابستان ضوابط خاصی دارد.

کلاس درس

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ با وجود قرار داشتن در فصل تابستان و تعطیلی مدارس،‌ هستند دانش‌آموزانی که صبح زود با لباس فرم مدرسه در سطح شهر تردد می‌کنند تا از کلاس درس تابستانی خود جا نمانند. برخی از مدارس نیز دانش‌آموزان را ملزم به حضور در کلاس‌های فوق‌برنامه تابستانی می‌کنند اما ضوابط بازگشایی درهای مدارس در فصل تابستان و برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه تابستانه چیست؟

در این رابطه مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که در سطح شهر مشاهده می‌شود که با وجود قرار داشتن در فصل تابستان و تعطیلی مدارس، دانش آموزان باز هم به مدرسه می‌روند، آیا باز بودن مدارس در فصل تابستان مجاز است، اظهار داشت: مدارس برای برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه در فصل تابستان باید از آموزش و پرورش مجوز بگیرند.

وی افزود:‌ مدارس به‌شرطی می‌توانند در ایام تابستان کلاس فوق‌برنامه آموزشی و پرورشی برگزار کنند که این کلاس‌ها اختیاری و داوطلبانه باشد و به هیچ عنوان الزام و اجبار برای حضور دانش آموزان در کلاس‌های تابستانی مجاز نیست.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: تدریس دروس سال تحصیلی آینده در کلاس‌های فوق‌برنامه تابستانی تخلف است.

به گزارش تسنیم، مجتبی زینی‌وند مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه عنوان کرد:‌ در مدارس غیردولتی دو نوع فوق‌برنامه داریم، فوق‌برنامه نخست در قالب برنامه درسی و از ساعت 7:30 تا 14:30 پیش‌بینی شده است و فوق‌برنامه‌های دوم در راستای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان است مانند برگزاری کلاس‌های ربوکاپ.

مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش بیان کرد:‌ برگزاری فعالیت‌های فوق باید از مهرماه به تأیید استان‌ها برسد و مدارس هم‌اکنون نمی‌‌توانند هزینه‌ای را بابت این موضوع دریافت کنند بلکه باید نوع فعالیت فوق‌برنامه،‌ میزان ساعات و اینکه برای کدام دروس برگزار می‌شود را مشخص کنند.

زینی‌وند گفت: تدریس دروس سال تحصیلی آینده در کلاس‌های تابستانی تخلف است و مدارس صرفاً می‌توانند دروس سال گذشته را با هدف تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان تکرار کنند.

به گزارش تسنیم، بسیاری از مدارس غیردولتی در هنگام ثبت‌نام به خانواده‌ها اعلام کردند که کلاس‌های فوق‌برنامه تابستانی آنها پس از پایان ماه رمضان آغاز شده و تا هفته سوم شهریور ادامه خواهد داشت. آموزش بخشی از دروس سال تحصیلی آینده جزو برنامه‌های تابستانی این مدارس است، این در حالی است که مسئولان آموزش و پرورش از این مسئله به‌عنوان تخلف یاد می‌کنند.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 23 مرداد 1394برچسب:, | 12:43 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |